Oyinkan Braithwaite. Minu õde, sarimõrvar (Tänapäev, 2020)

Minu õde sarimõrvarTõlkinud Sash Uusjärv
216 lk

Ma rõõmustasin, kui nägin, et see raamat eesti keelde tõlgitakse. Nüüd on mul hea meel, et selle läbi lugesin, See oli üks omapärane raamat.

Korede ja Ayoola on õed. Korede on see mõistlikum ja Ayoola on ilus, kelle ees kõik sulavad. Ayoola on ühesõnaga meestemagnet ja ta tõmbab neid ligi nagu meepott kärbseid. Nende meestega on ainult üks probleem – nad kipuvad surema. Alati peale seda, kui Ayoola on nad teise ilma saatnud, helistab ta vanemale õele, kes aitab kõik ära koristada. 

Korede teab, et tegelikult ta peaks minema politseisse ja oma õe üles andma, aga ta ei suuda. Ayoola on siiski tema õde. Samuti ei suuda Korede nende surmade koha pealt päris vait ka olla. Need hakkavad teda häirima. Korede on haiglas õde ja ta käib pihtimas ühe patsiendi juures, kes on koomas ja arvatakse, et ta sureb varsti. Ootamatult aga ärkab patsient ühel päeval üles.

Korede üritab Ayoolat oma tööst eemale hoida, aga ühel hetkel see ikkagi juhtub ning arst Tade (kellest ka Korede huvitatud on) näeb teda. Loomulikult armub mees Ayoolasse. Korede püüab neid teineteisest eemal hoida ja meest hoiatada, sest ta ei taha, et Tade lõpetaks vereloigus nuga seljas.

See oli natuke veider aga samas huvitav lugemine. Lugesin selle päevaga läbi. Peatükid on lühikesed. Üldse ei tahtnud raamatut käest panna, mis siis, et vahepeal tahtsin mõlemale õele virutada, et no võtke ennast ometi kokku. Noorem õde oli süüdimatu ja manipuleeris kõigiga. Vanemast õest ma saan aru, et ta tahtis teda kaitsta ja tundis millegipärast vastutust tema pärast, aga kusagilt peaks ikkagi piir jooksma.

Tore lugemine. Vahepeal ajas ikka täiega muigama see must huumor. See on täiesti omanäoline põnevusromaan, midagi sellist pole enne lugenud. Tegelased on ka omamoodi. Millegipärast meenutas Korede mulle natuke Britt-Marie’d (Fredrik Backmani tegelane). Ilmselt selle puhtuseteema ja tema mõtete pärast. Igatahes mina soovitan lugeda. Ma ei ole Aafrika kirjandust eriti lugenud, aga loodan, et seda autorit tõlgitakse veel. 

Lisa kommentaar

Blog at WordPress.com.

Up ↑