Indrek Hargla “Raudrästiku aeg” (Raudhammas, 2016)

raudrästiku-aegIndrek Hargla romaani tegevus toimub alternatiivajaloolises muinasaja Eestis. Selle riigi nimi on Kuningavald ning Veelindes valitseb noor kuningas Uljas. Romaani peategelaseks on hoopiski kuninga taretark Koiola Aotõiv, kes aitab lahendada mitu mõrvamõistatust. Aotõivi retked viivad teda mitmesse kohta: Saaremaale Kaali linnusesse, Taukapoole Taarantare linnusesse, Sakalasse Veelinde linnusesse ja Rävalasse Hirvelinde linnusesse.

Raamat sisaldab nelja erinevat lugu. Tegemist on kriminaalromaaniga. Natuke nagu tema apteeker Melchiori lugude sarnast, aga siiski erinev. Minu jaoks peategelane mõtles samamoodi nagu apteeker Melchior.

Ma pole tükk aega ühegi raamatu lugemist niimoodi nautinud nagu seda. Mul oli kahju, et see läbi sai. Need neli juttu on äärmiselt põnevad, pinge on kruvitud lakke ja lahendus saabub alles lõpus küllaltki järsku. Samuti on nauditav selle raamatu keeleline pool. See, kuidas Hargla oskab sõnu lauseteks seada ja milliseid sõnu ta kasutab. Tegelaste nimedest ma parem ei räägigi. Ja kohati oli raamat minu jaoks ka naljakas. See, kuidas Hargla kirjeldab mingeid sündmusi ja kuidas ristiusk ning taara-usk põrkuvad. Lugege ja te ei kahetse!

2 kommentaari “Indrek Hargla “Raudrästiku aeg” (Raudhammas, 2016)

Add yours

  1. Mul on see raamat pooleli praegu.Esimese jutu lugesin läbi.Ma ei tea,kas viga on minus,aga ma ei ole pihta saanud Hargla Fenomenile.Ei ole vist lihtsalt väga minu maitse 😀 Tema teostest on mulle siiani meeldinud ainult French ja Koulu 😀

    Meeldib

Lisa kommentaar

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑