Matthew Walker. Miks me magame: Une ja unenägude vägi (Argo, 2018)

20181127_185551Tõlkinud Triin Olvet
391 lk.

Oi, mul on nii hea meel, et see raamat minu teele sattus. Ma usun, et mu töökaaslastel on juba kõrini, et ma sellest raamatust kogu aeg räägin. Et ma eile lugesin sellest raamatust seda ja toda. Keegi pole mulle muidugi öelnud, et neil on kõrini, aga ma lihtsalt olen vaimustuses sellest. Ma sain siit nii palju teada ja enda peal järele proovida, kas asjad peavad paika. Tundub, et peavad küll.

Millest siis raamat kirjutab? Kõigepealt muidugi sellest, mis asi see uni on ja milleks me seda vajame. Kuidas see, kui hästi või halvasti me magame, mõjutab meie tervist ja mälu. Lisaks veel unenägudest ja miks ei peaks võtma unerohtu. Lõpus on toodud veel abistavad mõtted, kuidas oma und parandada.

Alguses seda raamatut lugema hakates olin päris ära ehmatatud. Ehmatas mind see, et mida vähem inimene magab, seda kehvem on ta mälu ja tõuseb risk erinevatesse haigustesse jääda. Ja noh, minu viimase aja uni on olnud kehvake. Olen tundnud ennast pidevalt väsinuna, juba hommikust alates ja nii õhtuni välja. Nüüd peale selle raamatu lugemist olen püüdnud enda und parandada. Unegraafiku sättimine on natuke raske, sest mul on graafikuga töö, aga peale 7-8 tundi und, on tõesti enesetunne parem. Olen rahulikum ja kõht ei ole kogu aeg tühi, sest nagu raamatust selgub, siis need, kes magavad 6 tundi või vähem, siis neil on suurem näljatunne.

Siit raamatust ma sain nii palju erinevaid asju teada. Näiteks, miks on kasulik sügav uni (NREM-uni) ja REM-uni. Mõlemal on oma funktsioon ning mõlemad on vajalikud. Igatahes soovitan soojalt selle raamatu sisuga tutvuda, see on tõesti kasulik ning andis minule nii palju juurde. Sain palju häid mõtteid, kuidas oma unekvaliteeti parandada.

Eriti soovitan seda lapsevanematele. Autor lahkab põhjalikult, miks on lastele uni nii vahalik. Ja kõigile õppuritele soovitan peale õppimist ennast korralikult välja magada, jääb õpitu paremini meelde. 🙂

Raamat ilmub küll alles detsembris 2018, nii et peate natuke ootama.

Lisa kommentaar

Blog at WordPress.com.

Up ↑