Meelis Kraft. Saared (Sooroheline, 2020)

Saared224 lk

Aitäh autorile, et ta selle raamatu mulle saatis. Ma olin seda raamatut näinud nii raamatukogus kui raamatupoes, kuid alati mööda läinud. Ma suhtusin raamatusse teatava ettevaatusega, sest ulmega on mul suhe nii ja naa, aga raamat oli üllatavalt põnev. See koosneb seitsmest jutust:

Cali Mobilia
Katkise torni linn
Tagasipöördumine kummitavatele randadele
Ühtegi üleliigset inimest
Viimne vastulöök
Pasir Hijau saare saladus
Hüvasti, sõbrad

Nagu raamatu pealkiri viitab, toimub nende juttude tegevus saartel või on kuidagi saartega seotud. Cali Mobilia tegevus toimub Saaremaal, mis mulle muidugi kohe meeldis, sest ma ise olen ka Saaremaaga seotud. Siin oli tõesti ootamatut põnevust ja enamus lugusid mulle meeldis. Nõrgema mulje jätsid mulle teine ja kolmas lugu.

Esimesel ja neljandal lool on omavahel natuke sarnaseid elemente. Tegelased ja lood on muidugi erinevad. Ma ei taha sisust väga palju ära rääkida, muidu ei ole enam põnev lugeda ja need on siiski lühikesed lood.  Neljandas loos meeldis mulle eriti seal loodud ühiskond, kuidas kõik oli täpselt välja arvestatud. Ise ei tahaks sellises muidugi elada.

“Viimse vastulöögi” idee avaldas mulle muljet. Just see, kuidas need inimesed olid sinna saartele kokku paigutatud ja mismoodi kujutati tänapäevast jõmmi-kultuuri esindajat vanurina. Ajas muigama.

“Pasir Hijau saare saladus” võib-olla ei olegi varsti enam nii ulme, sest kes teab, mis meile järgmised aastad toovad. Selle loo lõpu ma küll aimasin ära.

“Hüvasti, sõbrad” oli täielik õudukas ja väga sobilik viimaseks looks. Ma ei suutnud raamatut käest panna. Mul oli hea meel, et ma ei lugenud seda kusagil üksi ja pimedas. Ma loodan, et ma seda lugu nüüd unes ei näe.

Minu jaoks oli tegemist ootamatult põneva ja kaasahaarava raamatuga. Mulle sobis autori fantaasia. Minu jaoks olid lood küll natuke lühikesed. Ma jõudsin just loosse sisse elada, kui juba läbi sai. Lõpud jäid ka kohati lahtiseks, nii et saab ise edasi mõelda, kuidas lugu edasi läheb. Kokkuvõttes on mul hea meel, et see raamat ikka minu lugemislauale jõudis. Veidi teistsugune lugemine minu tavapäraste raamatute vahele. Mina igatahes soovitan lugeda. Kaanepilt on ka sobivalt sünge, aga kuidagi kutsuv.

Üks kommentaar “Meelis Kraft. Saared (Sooroheline, 2020)

Add yours

Lisa kommentaar

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑