Karin Paulus. Eesti disaini ja reklaami 100 aastat (Post Factum, 2018)

eesti-disaini-ja-reklaami-100-aastat200 lk.

See on üks tänuväärt sari ja ilusa kujundusega veel pealekauba. Kohe kui nägin, et see sari ilmuma hakkab, teadsin, et tahan neid lugeda. Ilmselt ma siiski päris kõike ei loe, aga mõned on siiski veel silma jäänud, nendest juba edaspidi.

Käesolevas raamatus on koos Eesti disain ja reklaamikunst. Koos on nad sellepärast, et nad on väga läbipõimunud. Kui midagi uut luuakse, siis on vaja ju inimestele teadvustada, et selline asi olemas on. Nagu ikka algab tutvustamine Eesti iseseisvumisest ning lõppeb tänapäevaga.

Tutvustatakse erinevate alade nagu masinad, mööbel, kodutekstiil, kodutehnika, tarbekunst õnnestumisi ning tegijaid. Lisaks selgitatakse ka erinevaid probleeme, näiteks mida tõi endaga kaasa nõukogude aeg.

Tehnika arengu ja erinevate materjalide lisandumisega loodi uusi asju ning mõeldi, kuidas elu paremaks teha. Kuidas inimesteni oma uute toodetega jõuda? Selleks on muidugi reklaam. Alguses esimese vabariigi ajal mõeldi, et milleks seda vaja on, inimesed teavad ju niigi, et neil on väärt kaup, aga nagu selgus, siis reklaamist oli kasu küll. Nii et disain ja reklaam olid siis ja on ka praegu omavahel tihedalt seotud.

Raamatus leiavad kajastust erinevate toodete reklaamid, milliseid stiile ning kujundusi kasutati. Lisaks ei saa üle ega ümbert poliitilisest reklaamist. Kajastust leiab nii nõukaaegne poliitreklaam kui ka tänapäevane. Veel kirjutatakse kultuurireklaamist aga ka hiljuti tänavapildis nähtud sotsiaalreklaamidest. Rohkelt on juttu ka nõukogudeaegsest plakatikunstist.

Minu jaoks, kes ma sellest valdkonnast suurt midagi ei tea, oli tegemist väga hea raamatuga. Ma sain palju uut infot nii Eesti disaini kui ka reklaami kohta. Uuema aja toodete ja reklaamidega olen küll ka ise kursis ning siit loetu tekitas meeldiva äratundmise. Kui kirjutati mänguasjadest ja Salvo kelkudest, siis tuli selline meeldiv nostalgia peale, sest endale ka meenus nii mõnigi lelu lapsepõlvest.

Igatahes minu jaoks oli tegemist huvitava raamatuga, mida oli nauditav lugeda ning mis andis uusi teadmisi. Soovitan raamatut lugeda!

Aitäh Postimees Kirjastusele! 🙂

One thought on “Karin Paulus. Eesti disaini ja reklaami 100 aastat (Post Factum, 2018)

Add yours

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: