Clare Mackintosh. Ma näen sind (Petrone Print, 2017)

ma-näen-sindTõlkinud Aet Karolin
398 lk.

Oi, ma ootasin väga, millal saan seda raamatut lugeda. Autori esimene raamat “Ma lasen sul minna” (Petrone Print, 2016) oli ülimalt hea ja ootasin ka teiselt raamatult palju. Ma ei tea, kas asi oli selles, et mu ootused olid liiga kõrged, aga see raamat valmistas mulle pettumuse. Tegemist ei ole halva raamatuga. Raamatus on põnevust, pinget ja ootamatuid žüseepöördeid, mis peaks nagu meeldima, aga mul oli millegipärast raske sellele teosele keskenduda. Millegipärast ei suutnud see mind nii palju köita kui autori esimene romaan.

Ma ei taha üldse selle sisust eriti rääkida, muidu veel reedan midagi ja pärast pole teil põnev lugeda. Nii palju võib aimu anda, mis raamatu tagakaanel kirjas:

Sa teed iga päev ühte ja sama.
Sa tead täpselt, kuhu sa lähed.
Sa ei ole üksi.

Kui Zoe Walker näeb enda fotot ühe Londoni linnalehe erakuulutuste rubriigis, otsustab ta välja selgitada, miks on tema pilt sinna sattunud – ilma ühegi selgituseta, lihtsalt udune foto koos internetiaadressi ja telefoninumbriga. Zoe viib ajalehe koju ja näitab seda pereliikmetele, kes on kindlad, et naine fotol vaid sarnaneb Zoega. Aga järgmisel päeval on ajalehes juba uue naise pilt ja nii päev päeva järel.

On see eksitus? Või juhus? Või peab keegi arvet nende naiste iga sammu üle …

Kõik see kokku moodustab segase loo ja minul oli alguses raske jälgida seda. Mulle ei meeldinud raamatu peategelane Zoe. Tal oli kõik olemas, aga ikka oli ta rahulolematu. Samas ta pabistas iga väiksema asja pärast, mis puutus tema lastesse. Tahtis neid kogu aeg kaitsta (olgu öeldud, et lapsed olid mõlemad täiskasvanud) ja soovis neile head, aga samas nagu kritiseeris neid ka. Mul tekkis tunne, et ta ei suutnud kedagi eriti usaldada. Kohati oli ta nii saamatu ja enesekeskne.

Kui raamatul hakkas juba lõpp paistma, siis olin sellega rahu teinud ja suutnud leppida, et kisub natuke melodramaatiliseks, aga kaks viimast lehekülge rikkus jälle kõik ära. No milleks oli vaja sellist lõppu? Oeh, sain selle nüüd välja kirjutatud endast.

Üldiselt soovitan raamatut põnevus- ja psühholoogiliste romaanide fännidel lugeda.

Vaatasin Goodreadsist, et autoril peaks 2018. aasta alguses ilmuma järgmine raamat. Ma tahaksin siiski seda lugeda, hoolimata käesolevast lugemiselamusest. Loodan, et kui see ükskord ilmub, siis tõlgitakse ikka eesti keelde ka.

 

 

 

Lisa kommentaar

