Indrek Hargla. Doanizarre udulaam (Paradiis, 2017)

doanizarre-udulaam158 lk.

“Doanizarre udulaam” on kiirelt loetav ühe õhtu lugemine. Pean ausalt tunnistama, et raamat ei olnud just kõige põnevam. Igatahes köitis mind antud hetkel rohkem Boleyni raamat. Sellest hoolimata ei ole tegu halva raamatuga, lihtsalt mina ei saanud sellest kõigest päris hästi aru.

Peategelaseks on üks noormees nimega Asger. Temaga on see kummaline lugu, et ta elaks nagu kahes maailmas korraga. Üks on Doanizarre nimeline linnake ja teine on M∅ni saarel. Kui ta ühes kohas magab, siis ta teises tegutseb ja vastupidi. Seda Doanizarret ähvardab suur udulaam, mis on neelanud juba enamuse maailmas ning Doanizarre elanikud on otsustanud saata ekspeditsiooni, et seda udulaama uurida ja peatada, kui see vähegi võimalik on.

See raamat on ilmunud Seikluskirjanduse kullafondi sarjas (esmatrükk 2009. aastal kogumikus “Pika talve algus”) ning saanud 2010. aastal Eesti ulemauhinna Stalkeri. Minu jaoks see oligi rohkem ulme kui seiklus. Ma ei suutnud lõpuni sellesse raamatusse sisse minna. Kõik need pärismaailma ja simulatsiooni teema oli vist minu jaoks liiga võõras ja kauge.  Aga nagu alguses ütlesin, siis tegu ei ole halva raamatuga, vaid see pole lihtsalt minu teema.

Harglalt võtan varsti käsile raamatu “French ja Koulu” ja ma ei jõua ära oodata, millal ilmub trükist järgmine apteeker Melchiori lugu. See viimane on rohkem minu masti kirjandus.

Veel üks asi. Raamatu kaanepildil on kõik olulised tegelased ja asjad olemas. 🙂

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

2 Responses to Indrek Hargla. Doanizarre udulaam (Paradiis, 2017)

  1. hannalaasberg ütles:

    Ma lugesin ka seda raamatut hiljuti ja mulle väga meeldis see kahe maailma idee, aga lõpp vajus täiesti ära. Simulatsiooni teema oleks võinud olla tegelikult väga huvitav, aga see tundus kuidagi toores, viimistlemata või läbi töötamata, ma ei tea täpselt, igastahes midagi häiris mind. Lisaks oleks võinud raamat minu arvates pikem ja põhjalikum olla. Nii lühikese raamatu puhul on tihti oht, et tegelasi tutvustatakse nii vähe ja pealiskaudselt, et nende saatus jätab külmaks, ja siin juhtus täpselt nii. Raamatu lõpp jätab üldse mulje, et kirjanik tahtis sellega kiiresti ühele poole saada. 😀

    Aga jah, tõesti, tegu ei ole halva raamatuga. 🙂

    Liked by 1 person

Lisa kommentaar

