Gudule. Surnud tüdrukute klubi (Päikese Kirjastus, 2016)

surnud-tudrukute-klubiAlustasin selle raamatu lugemist enne jõule ja peaks mainima, et jõuludesse see raamat üldse ei sobinud. Jäi mul venima. Võib-olla on asi selles ka, et olen haige ja lugemine ei edene eriti.

Raamatu tagakaanel on kirjas, et raamat peaks panema värisema ja noh kaanepiltki on selline. Selles osas need lühijutud petsid mu ootusi. Nad on õudsad küll, grotesksed ja kohutavad, aga värisema nad mind ei pannud.

“Surnud tüdrukute klubi” koondab endas kuute õudusjuttu. Need on järgmised: “Lauluke hämaruses”, “Koera ja hundi vahel”, “Tüdruk ämblikega”, “Minu hing on sealaut”, “Lapsehoidja” ja “Veesüliti”.

Peategelased on enamasti noored naiivsed tüdrukud, kelle elud ei lõpe hästi. Nendega juhtub midagi kohutavat. Sageli kasvab sellest süütusest välja midagi koledat. Peredega ei ole neil samuti vedanud. Nendes kuues jutus näitab autor, kuidas lapsepõlv mõjutab tervet elu. Raamatu tagakaanel on veel kirjas, et need on õnnetu lõpuga muinasjutud ja seda need tõesti on. Jutud on poolrealistlikud ja poolfantastilised.

“Lauluke hämaruses” ja “Veesüliti” on natuke etteaimatavad, aga sellest pole midagi. Lõpp on kõigil lugudel ka sarnane.  Esimeses on peategelaseks tapetud tüdruku vaim ja teises tagakiusatud tüdruk.

“Koera ja hundi vahel” oli minu meelest natuke igav, jäi millegipärast venima, aga lõpp oli väga üllatav. Samuti naistegelase jutt.

Lugu “Tüdruk ämblikega” on minu meelest saanud inspiratsiooni Oscar Wilde’i “Dorian Gray portreest”.

“Minu hing on sealaut” on omamoodi naljakas ja õõvastav üheaegselt.

“Lapsehoidja” on sellest, kuidas süütusest saab koletislikkus ja minevik läheb segamini olevikuga.

Kõige rohkem meeldisid mulle “Lauluke hämaruses” ja “Veesüliti”.

Ühesõnaga väga omapärane ja intrigeeriv raamat. Ei soovita nendele, kes kardavad verd ja mõrvu. Neid on selles raamatus palju. Ma ei oskagi öelda, kas see raamat lõppkokkuvõttes mulle meeldis või mitte. Võttis mu nõutuks.

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

