Contra. Minu Läti (Petrone Print, 2016)

minu-lati-anekdoot-toelisest-eestlasestMul on varsti minek Lätti, täpsemalt Riiga. Mõtlesin, et loeks enne reisi läbi ühe uue raamatu Läti kohta. Kes Contrat on lugenud, need teavad, et tal on omapärane kirjutamisstiil. Ja ega ta siingi seda hülga. Raamat on kirjutatud huvitavalt ja kaasahaaravalt.

Contra keskendub eelkõige läti luuletajatele ja kirjanikele ning keelele, aga ka spordile, kohtadele, mida ta on Lätis külastanud ja inimestele, keda kohanud.

Ma pean tunnistama, et ma ei tea läti luuletajatest ja kirjanikest eriti midagi. Nii et “Minu Läti” arendas mu silmaringi kõvasti.  Contral endal on lai silmaring. Ta teab igasuguseid huvitavaid fakte Läti ja lätlaste kohta. See huvi tekkis tal juba lapsepõlves.

Loomulikult ei puudu raamatust ka luuletused. Mina luuletustega eriti ei suhestu, aga need sobivad sinna raamatusse. Samuti on Contra õppinud läti keelt ja tegeleb luuletuste tõlkimisega. Kohtadest tundus, et tema jaoks olulisimad on Valmiera ja Ventspils.

Kuna Contra on suur jooksumees, siis tuleb palju juttu Lätis joostud maratonidest, kus ta osalenud on. Spordist ta puudutab veel jalgpalli, korvpalli ja jäähoki teemat. Tal on oma lemmikjalgpallimeeskond Lätis ka.

Jutt on kirjutatud läbi huumoriprisma. Lugedes tekkis hea ja mõnus tunne. Tahaks veel miagi öelda, aga ei ütle. Lugege ise! Igatahes soovitan kõigile.

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

