John Green. Katherine’ite küllus (Pegasus, 2016)

katherine-ite-kullusMinu arvates on see seni üks John Green’i kehvematest raamatutest. Algus oli raamatul igav, teine pool oli õnneks parem. Igavaks tegi selle minu jaoks see, et suurt midagi ei toimunud ja kogu aeg käis üks matemaatika jutt. Ja matemaatika lihtsalt ei ole minu teema.

Natuke sisust ka. Peategelaseks on Colin Singleton, kes on nii öelda imelaps. Talle meeldib luua igasuguseid teoreeme ja anagramme ja seoseid erinevate asjade vahel. Samuti meeldivad talle tütarlapsed, kelle nimi on Katherine. Ta on käinud 19 Katherine’iga. Loendamine algas algklassidest. Nende tüdrukute ühiseks nimetajaks on see, et nad jätavad lõpuks Colini maha.

Peale viimast mahajätmist otsustab Colini sõber Hassan, et oleks aeg keskkonda vahetada ja minna ühele automatkale. Nii nad satuvadki linnakesse nimega Gutshot. Nad kohtuvad Lindsey Lee Wells’i ja tema emaga. Jäävad nende juurde pidama ja teevad natuke tööd ning kohtuvad erinevate inimestega.

Colin on nohik ja ta ei meeldi eriti omaealistele. Sealt tema probleemid alguse saavadki. Ta tahaks olla lahe. Raamat lahkab selliseid teemasid nagu tähtsus, laiskus, erinevad väärtused ja muud teismeliste probleemid.

Lõpetuseks üks väike jutukatke Lindsey Lee Wellsi suust, mis mulle selles raamatus kõige rohkem meeldis: “Ma muudkui luiskan. Ma pole kunagi mina ise. Vanakestega räägin lõunaosariikide murret; sinuga kaifin graafikuid ja sügavaid mõtteid; Coliniga olen Miss Ilus Särtsakas Printsess. Ma olen tühi koht. Kui sa eluaeg kameeleoni teed, siis jõuad lõpuks nii kaugele, kus miski pole enam ehtne. Sinu probleem on selles – kuidas sa ütlesidki-, et sa pole tähtis?” (lk. 166).

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

