Janne Kütimaa. Minu Ahvenamaa (Petrone Print, 2016)

minu-ahvenamaa-tuhande-saare-rahuSeekordne Minu-sarja raamat valmistas mulle pettumuse. Mitte sellepärast, et Ahvenamaast vähe teada sai. Ahvenamaast rääkis autor küll ja positiivselt ka. Alguses ta küll ahastas, et kuhu ta sattunud on ja vaikus oli tema jaoks õudne. Aga sellega ta harjus. Raamatu autor on usklik ja seda usutemaatikat oli igale poole topitud. Vot see häiriski, et seda igale poole topiti. Ma saan aru, et usk ja Jumal on autori maailmapildis olulisel kohal, aga minu jaoks tundus see ülepakutud ja veidi võlts. Minu jaoks on usk väga isiklik teema ja seda ei peaks igal võimalikul hetkel demonstreerima. Sõnadest kumas läbi selline suhtumine, et kui palvetad, siis sa saad kõik, mis sulle vaja on, ise suurt midagi tegemata. Selle pärast saab “Minu Ahvenamaa” minu käest vähe punkte.

Autori suhe Ahvenamaaga algab 1998. aastal, kui ta sõidab suveks Kökari saarele tööle. Ta on pidanud seal erinevaid töökohti, vahepeal käinud Eestis tööl ja ka Turus õppimas. Enamuse ajast ta veedabki Kökaril, vahepeal ka teisi saarekesi avastades. Kökaril on ta töötanud turiste majutavas ettevõttes, olnud müüja kohalikus poes ja giid.

Ahvenamaa on unikaalne oma enam kui kuue tuhande saare ja saarekese poolest. Saarestikus valitseb rahu ja vaikus. Ma arvan, et sarnast rahu ja vaikust võib kogeda ka eesti saartel. Mina kogesin seda Aegnal.

Soovitada ma seda raamatut ei julge.

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Janne Kütimaa. Minu Ahvenamaa (Petrone Print, 2016) on saanud ühe vastuse

  1. Pingback-viide: Margit Prantsus. Minu Iisrael (Petrone Print, 2017) | Triinu raamatublogi

Lisa kommentaar

