Maarja Paesalu. Ehtsa elu maik (Pilgrim, 2016)

ehtsa-elu-maik-palverännak-maailma-ääreleRaamatu alapealkiri on “Palverännak maailma äärele”. Autor kirjeldab enda kuu aega kestnud palverännakut mööda Põhja-Hispaaniat Santiago de Compostelasse. Rännakul koges ta armutut kuumust ja halastamatuid torme, jalavalu ja meeleheidet, aga ka mõnusat soojust ja leebet jahedust, suurt vaimustust imeliste loodusvaadete üle ja vaikset rõõmu lihtsatest asjadest. Oli kummalisi vahejuhtumeid, oli palju kirgastavaid kohtumisi, kuid ka nukraid hüvastijätte.

Võtsin selle raamatu lugemiseks, kuna mind huvitab see palverännak ja ma tahaks kunagi ise ka seda läbi teha. Alustasin raamatu lugemist suure põnevusega, sest ma lootsin, et raamat on hea. Kahjuks ma pidin natuke pettuma. Raamat on küll hästi ja ladusalt kirjutatud, aga mind hakkasid mõned asjad häirima. Näiteks autori suhtumine inimestesse (Meiega liitus kenasti meigitud  vanem Austraalia daam, kes tahtis, et me temast uduste põldude taustal pilte klõpsiksime. Ta poseeris oma vihmavarjuga nagu isehakanud Mary Poppins. Küllap ta otsis camino‘l taga oma kaotatud noorust, lk 185).

Kahes öömajas oli vaja jätta raha oma südametunnistuse järgi ja tema mõlemal korral unustas. Ma ei saa aru, kuidas sa sellist asja saad unustada.

Muidu raamat ju lugeda kõlbab. Palverännaku kohta jättis mulle parema mulje Tiina Sepa raamat “Peregrina päevik” (Kultuurileht, 2007).

Rubriigid: Raamatud, sildid: , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

One Response to Maarja Paesalu. Ehtsa elu maik (Pilgrim, 2016)

  1. Tiina ütles:

    Mulle meeldis 🙂 Võibolla just selle ladusa kirjaviisi pärast.Jah,olen nõus,et autor ise ei tundu kõige sümpaatsem,aga raamat on täitsa hea 🙂 Ja millal meie läheme? 😀

    Like

Lisa kommentaar

