Katrin Pauts “Politseiniku tütar” (Varrak, 2016)

politseiniku-tütar-saaremaa-põnevikMa suhtun eesti kirjanikesse alati teatud kahtlusega. Minu jaoks kirjutavad nad natuke nagu kodukootult. Ma lisasin selle raamatu oma lugemisnimekirja kaanepildi ja selle pärast, et tegevus toimub Saaremaal. Ma ise olen ka Saaremaalt pärit.”Politseiniku tütre” kohta kuulsin igasugust tagasisidet. Paljudele see siiski on meeldinud ja õnneks ei pidanud ma pettuma. Raamat on põnev ja kaasahaarav. Ma ei suutnud seda enne käest panna, kui sain läbi. Mina mõrvarit ära ei arvanud ja põnevus säilis lõpuni. Soovitan lugeda. Ma loodan, et ta kirjutab veel.

Oma töös ja eraelus pettunud ajakirjanik Eva sõidab hingerahu otsima vanematekoju Saaremaale Tuulegi rannakülla. Evat ajendab soov välja selgitada, mis õieti juhtus aastaid tagasi tema perekonnaga. Miks lahkusid teineteie järel elust nii tema politseinikust isa kui ka koduperenaisest ema? Eva aimab, et kuidagi on see seotud külakeses elanud kolme tütarlapsega, kellest kaks jäid kadunuks ja üks leiti mõrvatuna.

Eva veenab kodusaarele naasma ka Inglismaale kolinud venna Andrease, kellega koos asutakse lahendama ema hüvastijätukirja saladust ja püütakse välja selgitada, miks külarahvas nende kunagist kodu nii väga kardab. Peagi hakkab Eva aimama, et miski pole tegelikult nii, nagu ta oli arvanud. Hoolikalt ehitatud fassaad mõraneb ja inimesed Eva ümber paljastavad oma tõelise näo.

2 thoughts on “Katrin Pauts “Politseiniku tütar” (Varrak, 2016)

Lisa kommentaar

