Kaisa Masso. Minu Portugal

minu-portugal-igatsedes-kadunud-aegaAutor elab põhiliselt Lissabonis. Tema esimene käik Lissaboni toimus aastal 2006, kui ta läks sõbrale külla. Järgmisel aastal läks ta sinna juba vahetusõpilaseks. Portugal hakkas talle nii meeldima, et jäigi sinna. Aeg-ajalt sõidab Eestisse Muhumaale oma kodutallu. Ta õpetab Lissabonis lastele filmi ja klaverit.

Peale kõige meeldiva, on Kaisa näinud Portugalis  ka näguripäevi, sõpruse kaotust ja üksindust. Ta on reisinud Portugali mägedes, olnud seotud turismitööstusega, töötanud vabatahlikuna Assoori saarte taludes ning praeguseks leidnud oma koha kino-, muusika- ja kultuurimaailmas.

Mulle see raamat erilist muljet ei avaldanud. Kõige rohkem mulle meeldiski see osa, kus ta läks Assooridele. Võib-olla selle looduse ja selle pärast, et ta tundus hingega asja küljes olevat. Ilmselt meeldis see mulle ka sellepärast, et ise olen saarlane ja suvel tõmbab mind vasupandamatult Saaremaale. Raamatu algus oli minu jaoks veniv ja tüütu. Kuidagi ei suutnud haakuda sellega. Kirjeldatakse erinevaid Lissaboni linnaosasid ja elu-olu nendes. Kohati tundus nagu oleks Portugalis areng seisma jäänud. Tundus nagu ta vaataks Lissaboni elu kusagilt eemalt ja ei suhestunud sellega.

Lisa kommentaar

