Pikad varjud

pikad-varjud

Pikad varjud on novellikogumik. Sisaldab kümmet novelli. Peaaegu igal novellil on erinev autor. Autoriteks on Karen Orlau, Mann Loper, Egle Palberg, Maniakkide tänav, Leila Tael-Mikešin, Mehis Heinsaar, Kristjan Sander, Triinu Meres, Kersti Kivirüüt ja Indrek Hargla. Need jutustavad Eesti eri paikadest ja lugudesse on põimitud rahva iidseid tavasid ja uskumusi. Lugude jutustamise stiil on rahvalik ja ladus.

Lood on erinevatest aegadest. Tänapäevast, lähiminevikust, II maailmasõja eelsetest kümnendistest ja vabadussõja järgsetest aegadest, 1917. aastast ning 19. sajandist ja kaugematest aegadest.

Mulle enamasti meeldisid kõik need lood. Natuke arusaamatuks ja segaseks jäi “Võtja” (autor Triinu Meres). Teistel jutustustel oli mõte sees, aga see tundus olevat nagu mingi sonimine ilma alguse ja lõputa. Kõige rohkem meeldis mulle “Pikad varjud” (Kristjan Sander). See oli eluline ja samas oli seal nii müstikat kui ka traagikat. Lood on kaasahaaravad ja põnevad ning enamasti sünged.

Igatahes üks äärmiselt mõnus lugemine, haarab jäägitult kaasa. Ma alguses kahtlesin, kuidas see mulle sobida võib, sest mulle tavaliselt novellid ei meeldi. Saavad enne otsa, kui ma süveneda jõuan. Võtsin selle raamatu lugemiseks eelkõige just sellepärast, et mulle meeldivad Indrek Hargla kirjutatud lood. Teiseks põhjuseks oli see, et autorid on pühendanud raamatu austusavaldusena Herta Laipaigale.

3 thoughts on “Pikad varjud

  1. Mulle ka see raamat meeldis,aga ma tegin sellega natuke sohki :p Seesama “Võtjad” oli mu jaoks liiga veider ja ma lasin sealt ainult kergelt silmad üle 😀

    Liked by 1 person

Lisa kommentaar

